• jfsebastian

Hur länge kan mannen hålla på innan han får orgasm?

Hur länge kan er man hålla på innan han får orgasm?
    Oralt, analt eller vaginalt spelar ingen roll.

Män svarar hur länge NI kan hålla på med partner innan det går.

Kommentera gärna om ni har andra svar än de ovan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge kan mannen hålla på innan han får orgasm?
  • Gung Ho

Hur definierar man 'hålla på'. Ett samlag (eller annan sex) har ju intensivare och lugnare perioder (om inte annat när man byter ställning). Kör man max från start så kan man ju komma snabbt, men det är ju som skönast att ligga där på gränsen och glida...(no pun intended)... 20+ är ju aldrig något problem om man inte medvetet kör en 'snabbis'..

• Neko

20+ (typ 2 timmar? hur länge som helst?) om han försöker men så länge vill man ju inte så vi kanske brukar ha det i typ 15 min vanligtvis. Men det är inte maxtid utan så länge som vi har lust med helt enkelt (eller tills jag råkar få orgasm, jag kan inte hålla ut lika länge =P)

• Anonym (men)

Väldigt många kan efter några års träning hålla på (alltså in ut oavbrutet, vissa får pausa några sekunder) hålla på bra mycket mer än 20 min...

Några 2-5 min ligg hör väl tonåren till (eller möjligen ny, nervös partner).

Menar inte att ge någon komplex, men max 20 låter inte länge i mina öron efter att man lärt känna varandra.

• Anonym (2-3 min)

Min man kommer nästan på en gång. Men det gör inte så mycket eftersom han kan fortsätta efter det och ofta komma ännu en gång och då samtidigt som jag.

• SailorGirl

Min erfarenhet är att de som behöver så lång tid på sig antingen är ny, nervös partner, eller klent utrustade. Men det hela är ju ett samspel. Jag gillar förspelet bäst och ser penetrationen som finalen när man "får" komma. Andra gillar inte förspel och vill köra in-ut länge. Jag tycker inte kvaliteten mäts i tiden, utan i att jag och min partner har det fint ihop. (Och i fint ingår inte skavsår, no offense )

• Anonym
    Anonym (men) skrev 2010-01-26 23:54:59 följande:
    Väldigt många kan efter några års träning hålla på (alltså in ut oavbrutet, vissa får pausa några sekunder) hålla på bra mycket mer än 20 min... Några 2-5 min ligg hör väl tonåren till (eller möjligen ny, nervös partner). Menar inte att ge någon komplex, men max 20 låter inte länge i mina öron efter att man lärt känna varandra.
    enligt min erfarenhet så kommer nya nervösa partners inte alls. När man lärt känna varandra så verkar de kunna komma när de vill i princip.
  • Gung Ho
    SailorGirl skrev 2010-01-26 23:50:32 följande:
    Helt ärligt: Jag får skavsår hur väl uppvärmd jag än är innan om mannen håller på så länge. Och jag är inte den enda. Kom för fan. Håll inte på. Hellre flera gånger än nåt jävla maratonlopp.
    " target="_blank">

" target="_blank">

60&feature=player_embedded
    Felet de gör då är att de kanske ligger och nöter på samma sätt i 20+ minuter...
  • Anonym (K)

Vi har sex både korta och längre stunder så alltifrån 5min till 4timmar beroende på när vi båda är nöjda. Ett "vanligt" samtal håller på ungefär 1timma och 20min.

• jfsebastian
    Anonym (K) skrev 2010-01-27 00:15:24 följande:
    Vi har sex både korta och längre stunder så alltifrån 5min till 4timmar beroende på när vi båda är nöjda. Ett "vanligt" samtal håller på ungefär 1timma och 20min.
    Tur att ni varierar samtalslängden och telefonen inte bryter efter 4 min{#lang_emotions_sealed}
Svar på tråden Hur länge kan mannen hålla på innan han får orgasm?